Badanie: inwestycje kapitałowe poprawiają jakość sieci i obroty operatorów

  • Badanie firmy Ericsson pokazuje, że inwestycje w jakość sieci przekładają się na lepsze wyniki finansowe po stronie operatorów ? nie tylko za sprawą ograniczania kosztów, ale również dzięki zwiększonym przychodom.
  • Inwestycje w sieć generują 5,5 procentowy wzrost w przychodach z usług i 6,4 procentową poprawę marżę EBITDA w przypadku 10 proc. zwiększenia wydatków inwestycyjnych ? pokazuje przykład operatora w Brazylii.
  • 1 proc. spadku we wskaźniku migracji klientów (churn) przekłada się na 6,86 proc. wzrostu w przychodach z usług.

Nowe badanie przeprowadzone na zlecenie firmy Ericsson pokazuje, że wzrost poziomu inwestycji w jakość sieci poprawia wyniki finansowe operatorów telekomunikacyjnych.

Badanie zostało przeprowadzone przez dr Raula Katza ? prezydenta firmy konsultingowej Telecom Advisory Services oraz dyrektora Business Strategy Research na Columbia Business School. Dr Raul Katz zbadał relacje pomiędzy poziomem inwestycji kapitałowych w rozwój sieci mobilnych, a technicznymi, komercyjnymi i finansowymi wynikami operatorów.

Rozbudowana analiza statystyczna obejmowała ogromną liczbę pomiarów przeprowadzonych na przestrzeni trzech lat na trzech różnych rynkach ? w Brazylii, Meksyku i USA.

Model symulacyjny został stworzony by oszacować efekt wpływu wydatków inwestycyjnych na cash flow operatorów, co pozwala operatorom na określenie komercyjnych i finasowych zysków powiązanych z wzrostem inwestycji.

Badanie wykazało, że 10 proc. CAPEX w przypadku brazylijskiego operatora przełożył się na zwiększenie udziału w rynku ? znaczący wzrost ARPU i ograniczenie migracji klientów. W związku z poprawioną sytuacją rynkową, operator doświadczył 5,5 proc. wzrostu przychodów, 6,4 proc. poprawę marży EBITDA i 6,7 proc. wzrost w wolnych przepływach pienieżnych (FCFF) z operacji.

Analiza rynków w Meksyku i USA wykazuje identyczną korelację pomiędzy inwestycjami, jakością sieci i wynikami finansowymi.

- Wyniki badania ilościowego jasno demonstrują to, co nasza intyuicja i doświadczenie w dyskusjach z czołowymi operatorami podpowiadało nam od dawna; że odpowiednio skierowane wydatki inwestycyjne wpływają na poprawę jakości sieci. To z kolei przekłada się na lepsze wyniki rynkowe i poprawę wyników finansowych. Nasze wcześniejsze badanie przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab pokazało natomiast, że jakość sieci jest kluczowym czynnikiem wpływającym na lojalność subskrybentów  - powiedział Johan Haeger, Head of Tactical Marketing w firmie Ericsson.

 

Cały raport z badań

Zobacz film Ericsson Real Performance

 

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.

Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

Źródło Ericsson Sp. z o.o.. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top