akwizycja ceramika łazienkowa Geberit INWESTOR Koło produkty technologiczne Sanitec stelaże podtynkowe

Geberit zwiększył sprzedaż o jedną czwartą. Liczy na wcześniejsze od zapowiadanych efekty synergii

Geberit zwiększył sprzedaż o jedną czwartą. Liczy na wcześniejsze od zapowiadanych efekty synergii
O ponad 24 proc. zwiększyła swoją sprzedaż grupa Geberit. Dobry wynik osiągnęła głównie dzięki dokonanemu w ubiegłym roku połączeniu. W Polsce za sprawą fuzji w składzie grupy znalazła się marka Koło, która według zapewnień szefa polskiej spółki ma zostać utrzymana. Geberit nie planuje na razie kolejnych

Data publikacji: 2016-04-18, 06:50
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Geberit zwiększył sprzedaż o jedną czwartą. Liczy na wcześniejsze od zapowiadanych efekty synergii
Kategoria: INWESTOR, , produkty technologiczne, stelaże podtynkowe, ceramika łazienkowa, Geberit, Koło, Sanitec, akwizycja

O ponad 24 proc. zwiększyła swoją sprzedaż grupa Geberit. Dobry wynik osiągnęła głównie dzięki dokonanemu w ubiegłym roku połączeniu. W Polsce za sprawą fuzji w składzie grupy znalazła się marka Koło, która według zapewnień szefa polskiej spółki ma zostać utrzymana. Geberit nie planuje na razie kolejnych akwizycji.

O ponad 24 proc. zwiększyła swoją sprzedaż grupa Geberit. Dobry wynik osiągnęła głównie dzięki dokonanemu w ubiegłym roku połączeniu. W Polsce za sprawą fuzji w składzie grupy znalazła się marka Koło, która według zapewnień szefa polskiej spółki ma zostać utrzymana. Geberit nie planuje na razie kolejnych akwizycji.

– Dzięki akwizycji Grupy Sanitec Grupa Geberit podniosła swoje przychody o 25 proc. Ewidentnie widać efekt tego, że baza przychodowa się powiększyła – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Przemysław Powalacz, prezes Geberit Polska. – Wynik byłby dużo wyższy, gdyby nie doszło do bardzo mocnej aprecjacji franka szwajcarskiego. W związku z tym, że główny strumień przychodów osiągamy w euro, to w przeliczeniu na franki jest tego trochę mniej.

Sprzedaż netto grupy wyniosła w ubiegłym roku 2,6 mld franków szwajcarskich. Byłaby wyższa gdyby nie niemal 10-proc. negatywny wpływ aprecjacji tej waluty. Szwajcaria w grupie odpowiada za 10,6 proc. sprzedaży, natomiast inne kraje europejskie za 80,4 proc. (w tym Europa Środkowo-Wschodnia 9,2 proc.). Największym rynkiem grupy z ponad 30-proc. udziałem są Niemcy.

– Jeżeli chodzi o efekty synergii, to cały czas trzymamy się planu ogłoszonego przez Christiana Buhla,szefa grupy, czyli 45 mln euro przychodów z synergii osiąganych w wyniku fuzji. Myślę, że to jest bardzo racjonalny plan. Być może uda nam się go zrealizować nawet szybciej, niż zakładaliśmy – zapowiada Powalacz.

A to już wiesz?  Paymax chce w ciągu dwóch lat podbić polski rynek płatności bezgotówkowych. Szykuje się także do ekspansji zagranicznej

Na razie grupa nie ma kolejnych planów akwizycyjnych. Zamierza najpierw skoncentrować się na pełnej integracji obu organizmów. Na polskim rynku fuzja zaowocowała połączeniem z marką Koło.

Jak zapewnia, w Polsce Geberit miał w 2015 roku 12,5-proc. wzrost organiczny na samej marce Geberit, a do tego doszły efekty integracji z Kołem.

– W tej chwili jesteśmy największym graczem na rynku sanitarno-łazienkowym w Polsce. Utrzymujemy obie nasze flagowe marki, czyli Geberit i Koło, z podziałem na grupy asortymentowe, w których te marki są eksperckimi brandami. Wszystko idzie zgodnie z planem, a w niektórych miejscach wyprzedzamy ciut nasze założenia.

Zachowanie obu marek ma służyć ich eksperckiemu wizerunkowi w różnych grupach asortymentowych oraz docelowych.

– Geberit to przede wszystkim asortymenty bardzo mocno techniczne, technologiczne – wyjaśnia prezes spółki. – Stelaże podtynkowe, w których marka Geberit jest synonimem produktu trochę jak marka Adidas w butach sportowych. Geberit to marka stworzona z myślą o partnerze biznesowym, o instalatorze, o architekcie, o firmie wykonawczej. Jeśli chodzi z kolei o obszary konsumenckie, tu mamy pewne ambicje w obszarze toalet myjących czy coraz bardziej designerskich.

Marka Koło tradycyjnie skierowana jest do klienta indywidualnego, uplasowana w segmencie podstawowym i średnim o mocnej pozycji w świadomości polskich klientów. Produkowane są pod nią elementy ceramiki łazienkowej, takiej jak muszle czy umywalki, ale także wanny, kabiny i dopasowane do nich meble.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Geberit zwiększył sprzedaż o jedną czwartą. Liczy na wcześniejsze od zapowiadanych efekty synergii INWESTOR, produkty technologiczne, stelaże podtynkowe, ceramika łazienkowa, Geberit, Koło, Sanitec, akwizycja- O ponad 24 proc. zwiększyła swoją sprzedaż grupa Geberit. Dobry wynik osiągnęła głównie dzięki dokonanemu w ubiegłym roku połączeniu. W Polsce za sprawą fuzji w składzie grupy znalazła się marka Koło, która według zapewnień szefa polskiej spółki ma zostać utrzymana. Geberit nie planuje na razie kolejnych akwizycji.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy