catering Ekstraklasa SA euro frekwencja INWESTOR kibice liga Mistrzostwa Europy 2016 w piłce nożnej piłkarze rozgrywki ligowe sport stadiony stadiony piłkarskie

Po rekordowym sezonie 2015/2016 spółka Ekstraklasa spodziewa się kolejnego wzrostu frekwencji. W tym roku może pomóc Euro

Po rekordowym sezonie 2015/2016 spółka Ekstraklasa spodziewa się kolejnego wzrostu frekwencji. W tym roku może pomóc Euro
Ubiegły sezon 2015/2016 był dla zarządzającej ligą piłki nożnej spółki Ekstraklasa rekordowy. Stadiony odwiedziło w sumie 2,69 mln kibiców, o prawie 10 proc. więcej niż podczas poprzednich rozgrywek. Firma jednak nadal pracuje z klubami nad uatrakcyjnieniem oferty. Coraz śmielej wchodzi do internetu i chce lepiej zadbać o komfort widzów na

Data publikacji: 2016-05-24, 06:57
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Po rekordowym sezonie 2015/2016 spółka Ekstraklasa spodziewa się kolejnego wzrostu frekwencji. W tym roku może pomóc Euro
Kategoria: INWESTOR, , sport, Ekstraklasa SA, piłkarze, rozgrywki ligowe, liga, kibice, frekwencja, catering, stadiony piłkarskie, stadiony, Euro, Mistrzostwa Europy 2016 w piłce nożnej

Ubiegły sezon 2015/2016 był dla zarządzającej ligą piłki nożnej spółki Ekstraklasa rekordowy. Stadiony odwiedziło w sumie 2,69 mln kibiców, o prawie 10 proc. więcej niż podczas poprzednich rozgrywek. Firma jednak nadal pracuje z klubami nad uatrakcyjnieniem oferty. Coraz śmielej wchodzi do internetu i chce lepiej zadbać o komfort widzów na stadionach.

Ubiegły sezon 2015/2016 był dla zarządzającej ligą piłki nożnej spółki Ekstraklasa rekordowy. Stadiony odwiedziło w sumie 2,69 mln kibiców, o prawie 10 proc. więcej niż podczas poprzednich rozgrywek. Firma jednak nadal pracuje z klubami nad uatrakcyjnieniem oferty. Coraz śmielej wchodzi do internetu i chce lepiej zadbać o komfort widzów na stadionach.

– Od jakiegoś czasu pracujemy z klubami nad uatrakcyjnieniem oferty – zapewnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Dariusz Marzec, prezes zarządu w spółce Ekstraklasa. – Jeżeli chodzi o poziom sportowy, to mówimy o poziomie szkolenia młodzieży, tym jak często przyciągają dzieci, młodych ludzi i jak się rozwijają. Druga sprawa to atrakcyjność dnia meczowego, tzn. co się dzieje przed imprezą i w trakcie. Liczy się komfort kibica na stadionie.

Ubiegły sezon 2015/2016 był dla zarządzającej ligą piłki nożnej spółki rekordowy. Stadiony odwiedziło w sumie 2,69 mln kibiców, co stanowiło wzrost o 9,19 proc. w stosunku do poprzedniego sezonu. Każdy mecz został obejrzany średnio przez 9121 widzów, co było najlepszym wynikiem w historii Ekstraklasy SA. W sumie na stadiony przyszło o 226,5 tys. kibiców więcej niż w zeszłym sezonie. 

– Prześcigamy już kluby europejskie pod względem cateringu i różnego rodzaju innych atrakcji – zauważa Dariusz Marzec. – Oglądalność telewizyjna też jest duża. Bardzo mocno wchodzimy w internet. Od tego roku zaczęliśmy pokazywać coraz więcej zapowiedzi meczowych i najciekawszych akcji poprzez własny portal i kanały klubowe. To też przyciąga ludzi, szczególnie młodych, którzy muszą mieć nie tylko to, co na boisku, lecz także tzw. second screen. Tego wszystkiego spodziewajmy się także w kolejnym sezonie.

A to już wiesz?  Loake zapowiada szerszą dystrybucję swojego obuwia. Pracuje też nad usprawnieniem produkcji

Jak wynika z informacji spółki Ekstraklasa największą widownię zgromadziły spotkania mistrza poprzedniego sezonu Lecha Poznań z Legią Warszawa (41 567 kibiców), Legii z Pogonią Szczecin (29 331) oraz Legii z wicemistrzem Piastem Gliwice (29 258).

– W kwestii praw telewizyjnych zbliżamy się do pierwszej dziesiątki. Frekwencja też jest dużo lepsza niż nasz standing – wskazuje Dariusz Marzec. – Sądzimy jednak, że element sportowy wreszcie zostanie doceniony. Podczas ostatnich meczy niemal do końca trwała rywalizacja o mistrza Polski, praktycznie do ostatnich minut decydowały się losy utrzymania w Ekstraklasie. Wiele osób po zakończeniu rozgrywek mówiło, że wreszcie było atrakcyjnie, nareszcie dużo się działo. Trudno to zanegować. Natomiast, oczywiście, różnica jest jeszcze. Ale mamy ambicje, chcemy się rozwijać i dołączyć do najlepszych lig Europy.

Obecnie średnie wypełnienie stadionu, jak informuje Dariusz Marzec, kształtuje się na poziomie 40–50 proc. Przychody z dnia meczowego wynoszą natomiast około 70 mln zł. 

– Jeżeli ta tendencja się utrzyma, to transferów zawodników w okolicach 1–2 mln zł za 2–3 lata będzie zapewne coraz więcej – wskazuje Dariusz Marzec. – Ciekawszy poziom, więcej kibiców, sponsorów. Tak zwaną kulę śnieżną musimy sami nakręcić i przez cały sezon to robiliśmy. Dziękujemy kibicom i piłkarzom, że wszystko zaczyna fajnie współgrać. Liczymy na to, że w przyszłym sezonie będzie jeszcze więcej kibiców, może Polska powalczy o Euro. Efekt mistrzostw może nam także wyjść na dobre.

Krajowe kluby piłkarskie systematycznie poprawiają swoją kondycję finansową. Jak wynika z ostatniego opublikowanego raportu firmy doradczej Deloitte „Piłkarska liga finansowa” w 2014 roku przychody wszystkich wyniosły łącznie 375 mln zł. Chociaż ich wysokość była niemal identyczna jak w 2013 roku (powodem była degradacja bogatego Zagłębia Lublin) trzynaście z szesnastu jednostek zwiększyło wpływy. Zdecydowanym liderem była Legia Warszawa, której przychody wyniosły 101,5 mln zł.

A to już wiesz?  Creotech chce zaistnieć na globalnym rynku dzięki sektorowi kosmicznemu. Realizacja zleceń dla prywatnych firm z tej branży będzie możliwa za 5 lat

Według firmy doradczej EY stołeczny klub zdeklasował rywali pod względem zarówno obrotów podczas dnia meczowego, jak i działalności handlowej (8,7 mln zł), transmisji oraz pozostałych. Obroty drugiego w zestawieniu Lecha Poznań były prawie dwa razy mniejsze, chociaż wielkopolski klub uzyskał większe środki z transferów. Na zarobki piłkarzy Legia przeznaczyła 35 mln zł (Lech – 21 mln zł). Warszawski klub i tak ograniczył tego rodzaju wydatki, które rok wcześniej wyniosły 40 mln zł.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Po rekordowym sezonie 2015/2016 spółka Ekstraklasa spodziewa się kolejnego wzrostu frekwencji. W tym roku może pomóc Euro INWESTOR, sport, Ekstraklasa SA, piłkarze, rozgrywki ligowe, liga, kibice, frekwencja, catering, stadiony piłkarskie, stadiony, Euro, Mistrzostwa Europy 2016 w piłce nożnej- Ubiegły sezon 2015/2016 był dla zarządzającej ligą piłki nożnej spółki Ekstraklasa rekordowy. Stadiony odwiedziło w sumie 2,69 mln kibiców, o prawie 10 proc. więcej niż podczas poprzednich rozgrywek. Firma jednak nadal pracuje z klubami nad uatrakcyjnieniem oferty. Coraz śmielej wchodzi do internetu i chce lepiej zadbać o komfort widzów na stadionach.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy