Jury konkursu POPAI Poland Awards i POPAI Digital Awards w dniu 19 maja 2010r. podczas II Międzynarodowego Kongresu Shopper Marketingu w Warszawie, dokonało oceny zgłoszonych rozwiązań na najlepsze ekspozytory (P.O.S) i rozwiązania cyfrowe, wykorzystywane w miejscu sprzedaży. Była to trzecia edycja konkursu POPAI Poland Awards i pierwsza edycja konkursu POPAI Digital Awards.
Do konkursu zgłoszono łącznie 56 ekspozytorów, co jest pobiciem rekordu z roku ubiegłego (w 2009r. zgłoszono 50 ekspozytorów) których producentami są firmy (alfabetycznie): ADFORM, AKCES SP. Z O.O., ALREC SIGN & DISPLAY, ART REKLAMA, ARTEO DESIGN&PRODUCTION, ATS DISPLAY , COCTAIL CREATIVE , DEMODESIGN, DRUKARNIA ELLERT, ERGO SP. Z O.O., INTERNET MEDIA SERVICES, MAGIT, MARIN`S CENTRAL EUROPE, SCA POZNAŃ DISPLAY, SPÓŁDZIELNIA SIP, STI POLSKA, UDS SP. Z O.O., WILLSON & BROWN
Wyróżnienia przyznano w 2 głównych liniach oceny:
POPAI Poland Awards:
? Ekspozytory typu ?permanent” ( wykonane z tworzyw, metalu, drewna itp.)
? Ekspozytory typu ?temporary” ( wykonane z kartonu lub tektury)
POPAI Digital Awards :
? Rozwiązania cyfrowe takie jak infokioski, kampanie reklamowe i inne nośniki cyfrowe
Materiały P.O.S. oraz rozwiązania cyfrowe biorące udział w konkursie, dotyczyły takich marek jak: AKZO NOBEL, AMICA WRONKI, AVON, BACARDI-MARTINI POLSKA, BLUE CITY, BRITISH AMERICAN TOBBACO, CADBURY WEDEL, CEDC POLSKA,COCA-COLA, COSNOVA GMBH, EURO-NET, FRITO LAY, GROH VERLAG, GRUPA ŻYWIEC, JTI POLSKA, KRAFT FOODS BLT, L`OREAL, LIOTON, MARS POLSKA, MATTEL, MERIDA POLSKA, MICROSOFT AUSTRIA, MIELE, NESTLE, P4 , PANASONIC , PEPSI-COLA GB, PHILIP MORRIS POLSKA, PHILIPS FRANCE LIGHTING, POLKOMTEL, Prima – Sara Lee Coffee and Tea, PROCTER&GAMBLE, Reckitt Benckiser, RED BULL, SAMSUNG, STOCK POLSKA, SUBWAY, ŚNIEŻKA S.A., UNILEVER, WSOP SP. Z O.O., WYBOROWA S.A.
WYNIKI KONKURSU POPAI POLAND AWARDS 2010
Permanent displays
(displaye wykonane z materiałów trwałych takich jak metal, tworzywa sztuczne, drewno ect.)
Typ: permanent
Nazwa
Klient
Producent
GRAND PRIX
M&M`S
MARS POLSKA
WILLSON & BROWN
II miejsce
LODÓWKA HEINEKEN
GRUPA ŻYWIEC
ARTEO DESIGN&PRODUCTION
III miejsce
PANASONIC ROTATING
PANASONIC EUROPE
ALREC SIGN & DISPLAY
ZWYCIĘZCY KATEGORII BRANŻOWYCH
ALKOHOLE
LODÓWKA HEINEKEN
GRUPA ŻYWIEC
ARTEO DESIGN&PRODUCTION
ŻYWNOŚĆ
M&M`S
MARS POLSKA
WILLSON & BROWN
CONCEPT DISPLAY
COCA-COLA SET
COCA-COLA
WILLSON & BROWN
FARMACEUTYKI
NUROFEN
Reckitt Benckiser
WILLSON & BROWN
NAPOJE BEZALKOHOLOWE
RED BULL
RED BULL
WILLSON & BROWN
PRODUKTY OSOBISTEGO UŻYTKU
EKSPOZYTOR NA OKULARY
MERIDA POLSKA
ADFORM
SHOP IN SHOP
WYSPA SPRZEDAŻOWA PLAY
P4
ADFORM
TYTOŃ
CAMEL GPACK DISPENSER
STI POLSKA
ALREC SIGN & DISPLAY
VARIETY
SIMPLUS
POLKOMTEL S.A.
WILLSON & BROWN
WYNIKI KONKURSU POPAI POLAND AWARDS 2010
Temporary displays
(displaye wykonane z kartonu lub tektury)
Typ: temporary
Nazwa
Klient
Producent
GRAND PRIX
CUBE
MICROSOFT AUSTRIA
WILLSON & BROWN
II miejsce
RING Douwe Egberts
Prima – Sara Lee Coffee and Tea
MARIN`S CENTRAL EUROPE
III miejsce
BURN JUICED ENERGY
COCA-COLA
UDS SP. Z O.O.
ZWYCIĘZCY KATEGORII BRANŻOWYCH
ALKOHOLE
LAMA BIN
WYBOROWA S.A.
MARIN`S CENTRAL EUROPE
ŻYWNOŚĆ
DISPLAY TORT NA SŁODYCZE
CADBURY WEDEL
SCA POZNAŃ DISPLAY
CONCEPT DISPLAY
STAND OBROTOWY
DRUKARNIA ELLERT
DRUKARNIA ELLERT
FARMACEUTYKI
LAMA TUBKA
LIOTON
MARIN`S CENTRAL EUROPE
NAPOJE BEZALKOHOLOWE
RING Douwe Egberts
Prima – Sara Lee Coffee and Tea
MARIN`S CENTRAL EUROPE
PRODUKTY OSOBISTEGO UŻYTKU
MATTEL BIN
MATTEL
STI POLSKA
TYTOŃ
LAMA SQUARE
BRITISH AMERICAN TOBBACO
MARIN`S CENTRAL EUROPE
VARIETY
ATLAS LIEBE
GROH VERLAG
STI POLSKA
FRAGRANCE
KOD MŁODOŚCI
L`OREAL
UDS SP. Z O.O.
WYNIKI KONKURSU POPAI DIGITAL AWARDS 2010
Najlepsze rozwiązania cyfrowe: infokioski, kampanie digital signage ect.
Typ: digital
Nazwa
Klient
Producent
GRAND PRIX
STOJAK WIRTUALNY MALARZ
ŚNIEŻKA S.A.
ADFORM
II miejsce
KAMPANIA REKLAMOWA POS TV
PROCTER&GAMBLE
INTERNET MEDIA SERVICES
III miejsce
DIGI POS
Marro, Forum, DRPiN,kobiety.pl
MAGIT
Jury konkursu ogłosiło również wyróżnienia specjalne w dwóch kategoriach:
INNOWACJA ROKU
dla ekspozytora uznanego za najbardziej zaawansowany technologicznie i innowacyjny (najwyższa, łączna ocena w kryterium “innowacja”)
Nazwa
Klient
Producent
INNOWACJA ROKU
STOJAK WIRTUALNY MALARZ
ŚNIEŻKA S.A.
ADFORM
PROJEKT ROKU
dla ekspozytora, który uzyskał najwyższą punktację w arkuszach oceny jury, w kryterium “design”
Nazwa
Klient
Producent
PROJEKT ROKU
LODÓWKA HEINEKEN
GRUPA ŻYWIEC
ARTEO DESIGN & PRODUCTION
Skład jury POPAI Poland Awards 2010
Gabriela ŻÓŁTANIECKA
TV MANGO
Marta RUSTECKA
COCA-COLA HBC POLSKA
Katarzyna DRAGOVIC
SMR Akademia Leona Koźmińskiego
Dagmara DŁUŻNIEWSKA
INQUIRY Poland
Monika BIEDRZYCKA
MOMENTUM WORLDWIDE
Katka SIENNICKA
IZMAŁKOWA CONSULTING
Joanna KOTARBIŃSKA
MAGAZYN TRADE MARKETER
Jolanta TKACZYK
AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
Barbara KAMIŃSKA
NESTLE POLSKA
Anna KOTOWSKA
SWIIFT CREATIVE MARKETING
Iwona RYSZKOWSKA
SAGE POLSKA
Natalia HATALSKA
HATALSKA.COM
Jacek PIOTROWSKI
AGROS NOVA
Mariusz CHLUDZIŃSKI
PHILIPS POLSKA
Piotr HUGET
BAYER HEALTHCARE
Leszek STAFIEJ
STAFIEJ & PARTNERZY
Roman SZYMANDA
CHATA POLSKA
Michał BŁASZCZYK
WYBOROWA S.A.
Andrzej WOWK
KOMPANIA PIWOWARSKA S.A.
Łukasz ZAWADOWSKI
BRIEF
Jacek SZLAK
MARKETING PRZY KAWIE
Artur WÓJCIK
MAKRO CASH & CARRY
Maciej POCZEKAJ
US PHARMACIA
Aleksander CHUDY
NESTLE POLSKA
Michał BONAROWSKI
POLSKA AGENCJA PRASOWA
Marek KEMPKA
MEMRB Poland
Maciej PRZYBYSZ
AC NIELSEN POLSKA
Jakub LEWANDOWSKI
PASJA GDT
Kolejny konkurs POPAI Poland Awards odbędzie się w maju 2011r.
INFORMACJA O POPAI
POPAI (The Global Association for Marketing at-Retail) to międzynarodowe stowarzyszenie non profit, którego historia sięga 1936r. Skrót “POPAI” oznacza “The Point of Purchase Advertising Institute”, który wcześniej był rozwinięciem nazwy organizacji.
POPAI jest jedyną na świecie, globalną organizacją dedykowaną branży marketingu handlowego (marketing at-retail), dysponującą 20 światowymi niezależnymi oddziałami i siedzibą w Waszyngtonie DC. Ponad 1.300 członków stowarzyszenia na arenie międzynarodowej, otrzymuje profesjonalne wsparcie i ochronę interesów branżowych, ochronę praw własności intelektualnej i praw ustawodawczych. POPAI jako reprezentant firm branży marketing at-retail koncentruje się na prowadzeniu działalności badawczej, edukacyjnej i promocyjnej ukierunkowanej na rozwijanie skutecznych i efektywnych strategii marketingowych, realizowanych przez marketerów w handlu detalicznym.
Do najbardziej znanych członków stowarzyszenia należą Anheuser-Busch, Caterpillar, Coca Cola, Energizer, Kelloggs, Microsoft, Pepsi-Cola, R.J. Reynolds, Texas Instruments czy sieć Wal Mart. Oddziały stowarzyszenia działają w takich krajach jak: Kanada, USA, Meksyk, Brazylia, Argentyna, RPA, Belgia, Holandia/Luksemburg, Dania, Norwegia, Finlandia, Szwecja, Czechy, Słowacja, Polska, Francja, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Węgry, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Irlandia, Rosja, Turcja, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australia, Nowa Zelandia, Japonia, Indie. POPAI wypracowuje obowiązujące, światowe standardy dotyczące trade marketingu, prowadzi projekty badawcze i edukacyjne. Jest organizatorem najważniejszych na świecie konkursów na najlepsze rozwiązania promocyjne w miejscu sprzedaży, nazywane “Oskarami P.O.S.”.
Polski oddział POPAI
Powstał w listopadzie 2007r. na mocy umowy międzynarodowej zawartej w USA. Umowa określa wyłączność reprezentowania organizacji POPAI na rynku polskim, przez Stowarzyszenie POPAI Poland.
W lutym 2008r. zorganizowano po raz pierwszy w Polsce, konkurs POPAI Poland Awards , w którym wzięły udział najważniejsze polskie i międzynarodowe firmy P.O.S oraz digital signage. Jesienią 2008r. ukonstytuowała się Rada POPAI Poland, w skład której weszli właściciele i zarządzający firmami P.O.S i digital signage w Polsce. W grudniu 2008r. Stowarzyszenie POPAI Poland uzyskało osobowość prawną.
Więcej informacji na stronie www.popai.pl i www.popai.com.
http://media.netpr.pl/pr/162305/wyniki-konkursu-popai-poland-awards-2010